OpenCart - FAQ - Pytania i odpowiedzi

Pytania i odpowiedzi najczęściej zadawane przez naszych klientów w tematyce OpenCart. Staramy się aby ta baza rosła i była pomocna w rozwiązywaniu codziennych problemów z zarządzaniem OpenCart

Nasz zespół pracuje z platformą OpenCart od samego początku jej powstania. Wiemy doskonale jak zmaksymalizować jej funkcjonalność i pisać najlepsze moduły na rynku światowym. Opinie o naszej pracy i usługach  można przeczytać w Google w wielu językach!

  1. Certyfikowani programiści
  2. 12 miesięcy darmowych aktualizacji
  3. 6 miesięcy wsparcia
  4. Moduły przyjazne dla użytkownika, łatwe w instalacji i nie wymagają kodowania
  5. Moduły są zakodowane i bezpieczne w użyciu, dzięki czemu możesz spać spokojnie
  6. Tylko w tym sklepie możesz uzyskać wczesny dostęp do najnowszych wersji naszych modułów
  7. Natychmiastowy dostęp do modułów po dokonaniu płatności - nie wymaga dowodu tożsamości!
  8. Specjalne zniżki dla programistów
  9. Możesz otrzymać wersję demonstracyjną dowolnego modułu na 7 dni !!
  10. Jesteśmy firmą Europejską!

Wielu klientów prawie codziennie zadaje nam te pytania:

  • Co to jest ionCube?
  • Dlaczego muszę go mieć, aby używać Waszych modułów?
  • Która wersja?
  • Czy jest darmowy?

oraz wiele innych powiązanych pytań.

W podlinkowanym artykule postaram się wyjaśnić wszystkie zagadnienia w jak najbardziej zrozumiały sposób.

TAK. Od początku powstania OpenCart zajmujemy się budową modułów oraz ulepszaniem tego systemu sklepowego. Jeśli zachodzi potrzeba pomocy prosimy śmiało się z nami skontaktować. Żadna prośba nie pozostanie bez odpowiedzi. 

Można się z nami skontaktować


Zawsze dobrze uaktualniać system do najnowszej ale stabilnej wersji.

Nie ma na to pytanie prostej odpowiedzi ale poniżej znajdują się nasze rekomendacje:


Moja wersja OpenCart    |     Zalecana wersja OpenCart

  • 1.5.x        >     2.3.0.2
  • 2.0.x        >     2.3.0.2 - nie ma na co czekać!
  • 2.1.x        >     2.3.0.2
  • 2.2.x        >     2.3.0.2 - nie ma na co czekać!
  • 2.3.x        >     jesteś szczęśliwcem najbardziej stabilnej wersji
  • 3.0.2        >     no trudno, można zostać ale oczekiwać dużej liczby błędów
  • 3.0.3.3 do 3.0.7.7  > tu już nic się nie pomoże. Ewentualnie zmiana na 2.3.0.2

Niestety na chwilę obecną wersja 3.0 jest mocno niestabilna i NIE zalecamy jej instalacji i użycia jako sklepu dla klientów.

Zazwyczaj osoby, które instalują wersję 3.0 albo nie mają doświadczenia albo robię to pierwszy raz.

Jeśli planujesz przejście na inną wersję i potrzebujesz pomocy napisz do nas i zabukuj termin pomocy już teraz.

Modułu można użyć tylko i wyłącznie na domenie zamówionej w procesie zamówienia. Jeśli zamówiono tyle modułów ile mają Państwo sklepów to oczywiście można.

Jeśli potrzeba większej liczby licencji trzeba zamówić wymaganą liczbę oraz podać nazwy domen w wymaganym polu jeśli takie istnieje. 

Nie można używać naszych modułów bez licencji.


W naszym sklepie posiadamy wiele modułów do różnych wersji OpenCart. Na karcie produktu znajduje się tabela informująca z jaką wersją dany moduł współpracuje. 

Dla przykładu 

  • 2.3 - 3.0 oznacza, że współpracuje z OpenCart 2.3 oraz najnowszą wersją 3.0.+, tak zwana wersja natywna
  • 3.0 oznacza, że współpracuje tylko z najnowszą wersją 3.0.+

Nie precyzujemy dokładnie wersji np. 3.0.2... bo jeśli chodzi o OpenCart i oznaczenie 3.0, oznacza każdą wersję 3.0  i dalej aż do 3.1

Jeśli nie jesteś pewien jaką wersję sklepu OpenCart posiadasz, zgłoś sie do nas a nasi eksperci zprawdzą to dla Ciebie bezpłatnie.

Jeśli chodzi o inne systemy to oznaczenia wersji kompatybilnej oznacza, że na tej wersji był testowany moduł. Jeśli masz nowszą wersję poproś o demo aby być pewnym, że moduł działa z Twoją wersją.

Oczywiście takie rabaty istnieją. Jeśli jesteś przedstawicielem agencji interaktywnej, reklamowej lub projektujesz sklepy dla swoich klientów możesz liczyć na stały rabat w naszym sklepie.

Skonatktuj się z nami podając numery zamówień, które dokonałeś w naszym sklepie. Na tej podstawie przypiszemy Cię do odpowiedniej grupy. Przy następnych zamówieniach otrzymasz rabat automatycznie.

Więcej informacji na temat rabatów pod tym linkiem  https://opencart.com.pl/rabaty-dla-developerow-opencart


Wszystkie moduły w naszej ofercie są w języku polskim i angielskim. Jeśli w sklepie po instalacji moduł jest w języku angielskim oznacza to, że sklep ma zainstalowane błędne tłumaczenie sklepu nie trzymające standardu OpenCart.

W naszym sklepie można pobrać profesjonalne tłumaczenie dla OpenCart 2 oraz OpenCart 3. Po jego instalacji wszystkie moduły będą prawidłowo się wyświetlały oraz posiadały polskie tłumaczenie. Tłumaczenie, które oferujemy jest profesjonalne i docenione przez setki naszych klientów.


Moduły nie mają ograniczeń czasowych. Raz kupujesz używasz dożywotnio. Więcej na temat zapisów licencji znajdzuje się na stronie licencji

Ograniczenia istnieją tylko w obrębie:

  • domeny internetowej
  • dostępu do plików i wsparcia ( podane przy każdym produkcie oraz w licencji )

Tak ale nie wszystkie. Większość modułów dostępnych w naszym sklepie można wybróbować przed zakupem.

W celu uzyskania wersji DEMO prosimy się z nami skontaktować pod linkami poniżej podająć:

  1. wersję PHP oraz ionCube
  2. domenę, na której będzie demo zainstalowane

Demo jest udostępniane na okres 4-5 dni. 

NIE można wyprobowaywać naszych modułów bez naszej zgody oraz pełnych wersji modułów.

Jest to łamaniem prawa oraz licencji. Każde takie nadużycie będzie zgłaszane odpowiednim organom ścigania.

Oczywiście jest to możliwe. Procedura wygląda następująco:

  1. Skasowanie wszystkich plików w starym sklepie/serwerze. Wyłączenie lub wyinstalowanie modułu nie jest brane pod uwagę!
  2. Następnie prosimy o kontakt z nami podając starą i nową domenę. 
  3. Przepisanie licencji to tylko formalność

W czasie trwania wsparcia usługa jednorazowo bezpłatna. Każda kolejna zmiana licencji kosztuje 149zł

Powodów może być wiele. Zalecamy sprawdzić poniższe opcje:

  • czy język publikacji został wybrany
  • czy wybrano opcję "Wybrane" lub "Wszystkie produkty" ( wybrane moduły )
  • czy kategorie są sparowane
  • czy produkty są włączone

Powodem takiej sytuacji jest następujący. Gdy używany w sklepie szablon ( wygląd sklepu ) ma swoje pliki z tłumaczeń i własne modyfikacje kodu nasze tłumaczenie tego nie może pokryć. Jest tak wiele szablonów, że nie jesteśmy wstanie dostosować tłumaczenia do wszystkich. Poprawę tego trzeba wykonać we własnym zakresie lub możemy to zrobić odpłatnie.

Posiadamy usługę abonamentową. Taka usługa jest skrojona pod potrzeby klienta. Ilość serwisów jest ograniczona. Staramy się każdego roku zwiększać pulę dostępnych miejsc. 

Firmy zainteresowane taką usługą zachęcamy do konatktu przez formularz kotaktowy lub przez naszą stronę na Facebook'u. Po zapoznaniu się ze sklepem oraz zapotrzebowaniem klienta przedstawiamy ofertę współpracy.

Zgadza się, ta wersja oraz najnowsza zawierają błąd kodu modyfikacji.

Część zaplecza działa prawidłowo ale niestety nie część dotycząca frontu sklepu.

Nie ma to nic wspólnego z naszymi modułami. Możemy to oczywiście naprawić dla Państwa.

W tym celu prosimy o kontakt z nami

Sprawa została wyjaśniona na naszym blogu. Bezpośredni link do artykułu poniżej gdzie znajduje się informacja dotycząca modułów PayU dla rożnych platform

https://opencart.com.pl/payu-wazne-wymagane-sprawdzenie-twojego-sklepu

Do zakupionego modułu przysługuje roczna aktualizacja oraz dostęp do plików. Po tym okresie nadal możesz używać zakupionego modułu.

Jeśli życzysz sobie uzyskać dostęp do plików przez kolejny rok prosimy o kontakt z nami. Przygotujemy dla Ciebie specjalą ofertę.

Powodem problemów z mapą może być wiele. Poniżej znajdziesz odpowiedź jak zerwyfikować ten problem.


1. Źle zainstalowany moduł. Przejdź do sekcji Modyfikacje i uaktualnij kod upewniając się, że na liście jest modyfikacja inPost Paczkomaty. Zalecamy używać zawsze najnowszej wersji modyfikacji dołaczonej do modułu.

2. Używaj zawsze najnowszej wersji modułu. Moduł jest dostępny na koncie klienta gdzie można go pobrać w okresie 12 miesięcy od zakupu.

3. Jeśli moduł jest w wersji 2.x to musisz koniecznie pobrać najnowszą wersję. Powodem tego jest wycofanie się przez inPost z opłacania mapy Google. W najnowszym module dostępna jest darmowa mapa. Dla posiadaczy opłaconego klucza dostępna jest również mapa Google.


Tak. Istnieje opcja dodatkowa podczas zamawiania. Wystarczy ją zaznaczyć i instalację oraz konfigurację podstawową wykonamy my.

Należy po zamówieniu przesłać do nas dostęp do sklepu i wszystkim zajmiemy się my.

Po zamówieniu i opłaceniu zamówienia wszystkie pliki znajdują sie w panelu klienta w secji Pobieralnia.

Bezpośredni link do tej sekcji znajduje się również na dole każdej strony na szarym pasku.

Tak. Sub-domena to osobna domena a licencja zezwala na użycie zakupionego modułu tylko na jednej domenie. 

Jeśli sklep używa opcji multi-sklepu nadal musi zakupić dodatkowe licencje dla każdej domeny.

Najczęściej jest to spowodowanie jakimiś zmianami w sklepie. Jeśli w ostatnim czasie dodałeś certyfikaty SSL to może być powód tych błędów.

Zastosowanie dla wersji Classic API

Aby naprawić sytuację zaloguj się do PayU oraz dokonaj edycji punktu płatności. Znajdziesz tam adresy powrotu do sklepu.

Przed każdym z adresów znajduje się rozwiaja lista z http lub https. Zmień na https i dokonaj płatności testowej. 

Jeśli nadal występuje problem:

  1. odnajdź wybraną transakcję
  2. kliknij w nazwę odnajdź przycisk o nazwie Pokaż raporty
  3. kliknij w ten przycisk oraz powinieneś tam zobaczyć code (OK): 200, Response (OK): "OK" co oznacza, że sklep odpowiedział prawidłowo i problem jest gdzieś indziej
  4. jeśli nie potrafiksz zidentyfikować problemu napisz do nas i wyślij nam koniecznie zrzut ekranu tego błedu lub zwyczajnie skopiuj go i wklej do wiadomości.

Proces instalacji modułu w OpenCart jest bardzo prosty. W zasadzie wystarczy przejść do zakładki Instaler dodatków oraz wybrać paczkę z instalacją z naszego komputera. 

Pełen tutorial znajduje się w naszym blogu https://opencart.com.pl/jak-zainstalowac-modul-w-sklepie-opencart

Przez 6 miesięcy od zakupu przysługuje Ci dostęp do pomocy technicznej do zakupionego modułu.

Ten okres może się różnić w niewielkiej liczbie produktów. Zachęcamy do zapoznania się z tabelą specyfikacji znajdującą się w każdym produkcie.

Spowodowane jest to tym, że ceny w zakładce Promocja powinny mieć datę rozpoczęcia i zakończenia promocji. Po dodaniu dat ceny do Ceneo zostaną wysłane prawidłowo.

Ta sytuacja dotyczy również innych modułów publikujących produkty do XML


OpenCart to platforma przeznaczona do sprzedaży produktów. Nie zmienia to faktu, że może ona zawierać takie elementy jak blog, czy galeria zdjęć. Pomagają one w dobrym rozpoznaniu produktu przez klienta oraz poprawiają SEO. 

Przygotowaliśmy specjalną galerię dla OpenCart. Jest ona dostępna w naszym sklepie.


Potocznie nazwane "prostymi adresami SEO" są to adresy URL, które znajdują się w polu przeglądarki internetowej w polu szukaj. Czyli tam gdzie zazwyczaj wpisujemy WWW.....


Dla przykładu adres:

https://opencart.com.pl/index.php?route=product/product&product_id=2178643


zostaje zamieniony na prosty adres SEO


https://opencart.com.pl/to-jest-modul-opencart


Dzięki takiej transformacji adres URL jest prostszy w zapamiętaniu oraz pomaga w pozycjonowaniu sklepu w Google lub innych wyszukiwarkach


Oczywiście, że TAK.  OpenCart od początku swojego istnienia wspiera adresy SEO. Często klienci nie mają świadomości, że takie adresy istnieją. Powodem tego jest posiadanie błędnego tłumaczenia sklepu, które wprowadza w błąd osobę wprowadzającą dane do sklepu.

Aby adresy działały poprawnie wymagane jest:

  • włączenie obsługi adresów w ustawieniach sklepu
  • włączenie pliku .htaccess
  • przypisanie adresów SEO w każdym produkcie lub kategorii

Jeśli masz problem z ich obsługą skontaktuj się z nami. Możemy włączyć tą funkcjonalność oraz przeszkolić pracowników z ich poprawnego tworzenia.



Transakcje między Twoją przeglądarką a serwerami banku są szyfrowane przez SSL (Secure Sockets Layer).

Nikt nie może uzyskać dostępu do informacji o karcie, którą udostępniasz w Paypal/PayU lub hasła dostępu do konta. 


Powodów blokady konta może być wiele. Najczęściej blokujemy konto gdy:

  • system wykrył, że nastąpiła próba nieautoryzowanej próby wykradzenia danych
  • dane kupującego są nieprawdziwe lub niepełne

Celem odblokowania konta prosimy o kontakt z nami przy użyciu formularza kontaktowego lub na Facebook'u.

W celu uzyskania rachunku za zakupiony produkt prosimy o kontakt z nami. Zalecamy też podać dane do rachunku w procesie zamówienia w polu komentarz. Rachunek nie zawiera podatku VAT. Rachunek wystawiamy tylko w miesiącu, w którym został zakupiony produkt.


Aby status zamówienia zmienił się na wybrany w module trzeba najpierw poprawnie skonfigurować moduł. Oczywiście nie zaszkodzi dokładnie sprawdzić wszystkie wymagane pola i dostosować statusy do własnych potrzeb.

Najczęszczym błędem osoby która instaluje dodatek jest to, że nie przekazuje do FirstData adresów z modułu.

Ta operacja jest równie ważna jak i uzupełnienie pół w module.

Znajdują się tam 3 adresy z czego adres URL dla potwierdzeń asynchronicznych musi być przekazany do FirstData.

Pozostałe dwa adresy można samodzielnie ustawić w Wordpress jako podziękowanie lub informacja o błędzie.



Przeglądasz 1 do 33 z 33 (1 stron)