Facebook Customer Chat Opencart czyli bliżej klienta

Facebook Customer Chat Opencart czyli bliżej klienta

11.02.2019

Używamy smartfona na codzień. Zadajmy sobie jednak pytane, czy więcej czasu spędzamy z słuchawką przy uchu, czy ze smartfonem sufrując po sieci.

Na codzień sam przeglądam różne sklepy internetowe lub strony www. Na co zwracam uwagę? To jest temat rzeka, ale jest klika ważnych elementów. 

Wszyscy pewnie przyznają mi rację, że cena oraz łatwość odnalezienia się po stronie lub sklepie jest najważniejsza. Oczywiście wiarygodność sklepu ma również duże znaczenie. 


Jednak co zrobić jeśli mamy pytanie dotyczące produktu?

Oczywiście szukamy "kontaktu". Dziś wydawać by się mogło, że jest to dość proste. Oczywiście jeśli jest podany numer telefonu na stronie, możemy zadzwonić. Może ktoś po godzinach odbierze lub nie. Możemy też wysłać email, ale jeśli trafi do spamu lub ktoś raczy nie spieszyć się z odpowiedzią ... A co jeśli sklep jest poza granicami kraju, a nasza znajomość języka jest słaba? Każdy wie, że rozmowa przez telefon w innym języku nie jest łatwa. Jednak zawsze łatwiej nam napisać i jeśli zajdzie taka potrzeba, użyć tłumacza online.


Facebook Customer Chat z pomocą w kontakcie

Wiele firm oferuje taką usługę odpłatnie. Nie mówię, że to złe ale wiąże się to bardzo często z wymuszonym logowaniem do systemu, gdzie będziemy czekać na zapytanie. Z pomocą przychodzi nam mniej lub bardziej lubiany Facebook.

Posiadając konto na Facebooku, a przez konto stronę firmową, możemy stworzyć w naszym sklepie OpenCart ( nie tylko ) live chat bez dodatkowych opłat. 




Korzyści

Po pierwsze jeśli masz konto na Facebooku, to pewnie masz aplikację zainstalowaną w swoim smartfonie. Takie rozwiązanie powoduje, że masz sklep, a właściwie swoich aktualnych lub przyszłych klientów w "kieszeni".

Gdy ktoś będzie miał pytania o twój produkt wystarczy, że sięgniesz do kieszeni i gotowe. 

Facebook Customer Chat daje Ci też możliwość stworzenia powiadomień dla klienta, jeśli jesteś poza zasięgiem. Taka personalizacja informacji pozwala utrzymać kontakt z klientem oraz uspokoić go, że wiadomość otrzymaliśmy i odpowiemy, jak tylko to będzie możliwe.


Budowanie reputacji

Po pewnym czasie Facebook wyświetli na naszej stronie jaki jest średni czas oczekiwania na odpowiedź - jest to ważna informacja dla klienta. Wówczas wiemy, że dany sprzedawca odpowiada szybko lub że nie możemy liczyć na jego szybką odpowiedź.

Niestety ma to pewne minusy - mam nadzieję, że z czasem będą wyeliminowane. Jednym z nich jest odpowiadanie na pytania w dzień wolny od pracy. Jeśli nie odpowiemy Facebook ( na czas pisania tego artykułu ) odejmuje nam punkty. Nie wymaga to wielkiej wiedzy programistycznej, aby ustalić, że to dzień wolny od pracy bo zdeklarowaliśmy to w ustawieniach Facebooka.


Czy warto?

Z całą stanowczością odpowiem: TAK. Nie jest to tylko moje zdanie, ale wielu klientów, którym dzięki temu wzrosła sprzedaż. Co więcej, czasami klienci piszą, że coś im nie działa w sklepie, co jest dla nas super ważną informacją. Być może dany błąd powodował zmniejszenie sprzedaży? 


Moduł dla OpenCart 2.3 oraz OpenCart 3 znajdziesz w naszym sklepie. Poniżej znajdują się bezpośrednie linki do produktów.

Facebook Customer Chat Opencart 2

Facebook Customer Chat Opencart 3



Komentarze